Adblock Plus - nieużyteczny dodatek

Adblock Plus to popularne narzędzie do blokowania niechcianej treści reklamowej w oknach przeglądarek internetowych. Narzędzie jest szczególnie przydatne na stronach zawierających masę reklam, które dla wielu osób są strasznie irytujące, zazwyczaj przez sposób w jaki się pojawiają lub utrudnioną możliwość ich wyłączenia.

Wielu użytkowników bardzo często, nie jest po prostu zainteresowana tą formą odbioru treści promocyjnych. Instalując specjalny dodatek w swojej przeglądarce, w bardzo szybki i bezbolesny sposób pozbywamy się problemu.

Jednak czasy się zmieniają i w związku z tym, że najwięksi gracze na rynku mają dużo do powiedzenia i mogą wiele, czeka nas być może zmiana w podejściu do tematu reklam w Internecie.

Stylowe torby na laptopa »

Zdaniem Financial Times, zarówno Google, Microsoft jak i Amazon miałyby płacić Adblock Plus za omijanie w procesie blokowania ich reklam. Już ponad 2 lata temu chodziły plotki o tym, że Google stosuje powyższą praktykę. Wciąganie treści reklamowej na białą listę zapewniłoby im docieranie z mniej natarczywymi reklamami do potencjalnych odbiorców, a dodatkowo do tych, którzy nawet nie wiedzą, że dodatek Adblock Plus mają zainstalowany. Podobno małe firmy za korzystanie z białej listy płacić nie muszą, a sam proceder ciągle trwa w najlepsze. Nie wiadomo również jakie kwoty przeznaczane są na Adblock Plus, ale mając na uwadze skalę problemu (z punku widzenia gigantów) suma nie może być mała.

Czytaj także:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

+