Czy potrzebny jest telefon stacjonarny?


Od kilku lat trwa regres w zakresie usług telefonów stacjonarnych, zwłaszcza jeśli chodzi o ofertę dla gospodarstw domowych. Klienci indywidualni masowo rezygnują z tego rodzaju telefonów, na rzecz komórek. Niemniej, telefony stacjonarne „trzymają się mocno” w przypadku klientów firmowych i instytucjonalnych. Dlaczego? Czy można zmniejszyć koszty korzystania z nich?

Telefon stacjonarny w firmie

W przedsiębiorstwach działających w różnych branżach gospodarki telefon stacjonarny jest jednym z kanałów komunikacji z klientami i kontrahentami. Numer stacjonarny pozwala na stosunkowo niskie kontaktowanie się klientów - obecnych i potencjalnych, z danym przedsiębiorstwem. Również centra obsługi klientów i tzw. call center oparte są o numery telefonów stacjonarnych i o tradycyjne centrale telefoniczne, które rozprowadzają sygnały głosowe do konkretnych operatorów i konsultantów. Wiele firm przez lata dysponuje tym samym numerem telefonu stacjonarnego i nie zmienia go, ponieważ wywołałoby to co najmniej dezorientację u klientów i partnerów biznesowych.

Telefon stacjonarny opłacany jest w formie abonamentowej, wynegocjowanej z operatorem. Przedsiębiorcy nie ukrywają, że koszty połączeń stacjonarnych są jednym z najwyższych pozycji w ich wydatkach miesięcznych, zwłaszcza wtedy, gdy telefon stacjonarny jest intensywnie wykorzystywany na co dzień.

Istnieje jednak obecnie nowy sposób na tani telefon stacjonarny. Wystarczy skorzystać z oferty operatorów telefonii internetowej. Na polskim rynku tanie połączenia stacjonarne przez internet oferuje między innymi firma FCN. Dzięki nowym technologiom VoIP można płacić mniej za telefon, bez konieczności podejmowania dużych inwestycji w infrastrukturę techniczną w firmie i bez zmiany numeru telefonu.

Na czym to polega?

Technologia VoIP - Voice over internet protocol pozwala na przesyłanie sygnału głosowego, czyli rozmowy telefonicznej, na odległość, za pośrednictwem sieci internetowej. Potrzebne jest tutaj wyłącznie założenie konta u operatora sieci VoIP, wybranie numeru telefonu lub przeniesienie dotychczasowego oraz opłacanie abonamentu. Można korzystać z telefonii internetowej również w modelu pre-paid, choć w formie abonamentowej oferta jest korzystniejsza dla firm, ponieważ mogą one liczyć na darmowe usługi dodatkowe, m.in. wirtualny faks.

Koszty połączeń telefonicznych przez internet, przy użyciu zwykłego aparatu wyposażonego w bramkę VoIP, telefonu IP lub aplikacji mobilnej, zaczynają się od kilku groszy za minutę, także jeśli chodzi o połączenia zagraniczne.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

+